Here’s Johnny !

Iedereen heeft wel al eens een flits gezien van de horrorfilm. Ik heb me nu vastgebeten in het boek (King was trouwens helemaal niet tevreden met de verfilming door Kubrick). Het boek leest niet echt als een trein, maar tijdens de rit Gent – Leuven had ik een uurtje tijd om erin verder te wroeten.

Wanneer het gezin Torrance in het ondergesneeuwde hotel volledig begint door te flippen, roept de kleine Danny – met zijn telepathische krachten – de oude hotelkok aan die duizenden kilometers verder de winter doorbrengt in het zonnige Florida. Hallorann kent immers ook iets van telepathie af. Hij wordt getriggerd door de doordringende geur van sinaasappels.

Wanneer de trein Leuven binnenreed, sloeg me de schrik om het hart. Ik ben op pagina 350 aanbeland : “O, sh*t, zei Dick Hallorann. En plotseling de geur van sinaasappels, zwaar en bedrukkend, …” en rond me hangt plotsklaps ook – dat kan toch geen toeval zijn ? – het zoete aroma van …

Geef een reactie

