Een doordeweeks weekend

Het is een staalhard cliché. Je werkt voltijds. Met z’n twee. Je wil elk minstens 2 of 3 hobby’s uitoefenen enkele avonden per week. Een filmpje, optreden, afspraak met vrienden of toneelvoorstelling pik je graag ook nog eens mee. En dan lonkt het weekend. Het moment om samen even neer te ploffen. Niets doen. Of je kan ook op en neer fietsen naar de voetbal, de chiro, enkele verjaardagsfeestjes, de saxofoonles, … Bewegen is goed. Tussendoor kan je ook 3 wasmachines laten draaien. Dat gaat vanzelf. Je kan ook een uurtje onder de mensen komen. Gezellig samen in de file aan de kassa van de Colruyt. Of je kan wat maaltijden in elkaar flansen voor de komende week. Dat kan er ook perfect tussen geschoven worden. Wanneer de twee oudste naar de chiro zijn en vooraleer je die derde wasmachine volpropt met modderige chirokleren.

Op sommige zondagavonden heb ik het gevoel niets gedaan te hebben. Toch wel. Ik heb mijn to-do-lijstje opnieuw wat aangevuld. Vandaag is zo’n zondag. Morgen koop ik een lotje. Euromiljoendinges. En dan ga ik rentenieren. Nog zo’n huizenhoog cliché. Alleen koop ik nooit zo’n lotje. Want ik hou van mijn weekends.

En dan host Toots hier nog rond. Voorlopig activiteitenloos. Het tempo kan dus nog wat opgekrikt worden.

Geef een reactie

