Buitenspeeldag

Ik heb een vroege trein genomen. Bijna thuis zie ik een felgroene jas en een knaloranje broek met een zwiep de straat oversteken. Is dat Bas ? Ik kijk nog eens goed en overweeg de opties. Ofwel is het Bas en rijdt mrs.fromohio net voor hem uit. Ofwel is het een andere onvervaard fietsende vijfjarige jongen. Ik gooi mijn boekentas in de gang en peddel verder naar de speelstraat. Aiko en Toots hollen tussen een klad kinderen. Bas ontbreekt. Mrs.fromohio zoekt. Het was dus Bas. Mijn wakker hart mist een slag. Ik zoek. Uiteindelijk vindt speelstraatmama Griet hem twee straten verder. Bas moest plassen. Dus besloot hij naar huis te fietsen en aan te bellen. Geconfronteerd met een gesloten deur besloot hij naar zijn vriend Cédric te fietsen en aan te bellen. Hij holde naar binnen met de droge mededeling dat hij dringend moest plassen. Verschillende emoties volgen elkaar op :  opluchting dat Bas terecht is – enige trots dat hij zijn streng kan trekken in het drukke spitsverkeer – ouderlijke verantwoordelijkheidszin. Dus leggen we Bas met handen en voeten uit dat hij niet zo maar kan beslissen om weg te fietsen. Een uurtje later  zie ik Bas opnieuw de nadar passeren en de eerste zijstraat induiken …

Geef een reactie

