Piekfijn

“Goeiemorgen !”, knikt ze vriendelijk. “Morgen”, mompel ik tussen mijn dicht geklemde lippen. Mijn tanden zijn nog niet gepoetst. Ik kan geen kant uit, terwijl mijn haar alle kanten uitsteekt. Hoofden draaien in de rij voor me. Ik knipper de slapers uit mijn ogen. De rij schuifelt vooruit. Mijn kousloze voeten in nikes onder een verfrommelde kostuumbroek volgen gedwee. Ik moet afleren om uit mijn bed te rollen en rechtstreeks naar de bakker te hollen. Ik loop bij het ochtendgloren meer kennissen en vrienden tegen het lijf dan me lief is. Of de schooldirectrice …

Geef een reactie

