Vrije tijd

Ik vind het zelf ook een tikkeltje te druk. Maar minstens tot halfweg oktober lijkt hetzelfde patroon zich te ontwikkelen. Een overvolle agenda. Maandagavond brainstormde de werkgroep ‘dvdl’ van de ouderraad tussen het flikkerend kaarslicht op ons terras. Dinsdagavond fietste ik naar het hel verlichte stadion. Woensdagavond bleef ik thuis hangen. Donderdagavond leerde ik mijn nieuwe juf kennen vanachter een flikkerend lichtgevend computerscherm. Vrijdagavond pokerde ik met vier vrienden in een donkere leegstaande loft. Marie Vinck ontbrak. En slechts één van ons had een sleutel.

Vrouwentongen op een ventenavond

Zaterdagavond speelde ik met de kubbvaders na een gezapig tornooinamiddag in het even gezapige Gierle een spannende – en tikkeltje stresserende – finale tegen een thuisploeg die bij de invallende duisternis flink aangemoedigd werd.

Onze tegenstanders in de finale van het kubb toernooi tijdens het zingen van het volkslied

En toch sleepten we onze eerste (kloeke) trofee in de wacht. En na één dagje logeren op onze keukentoog mag hij andere oorden opzoeken. Of in onze kelder, of bij één van de andere zes kubbvaders.

En hier is de trofee ! Finale 2-1 gewonnen met de kubbvaders

Zondagmorgen brak ik bij vrienden een plat dak af van een te renoveren huis en zondagmiddag braken de vriendjes van Bas ons gerenoveerde huis af tijdens zijn verkleedverjaardagsfeestje. Zondag late namiddag kwamen de ouders – verkleed of je kwam er niet in – met een roze pruik of skihelm op nog even van de laatste zomerzon genieten. Op naar volgende week. Maandagavond start met een eerste vergadering van de ouderraad.

Geef een reactie

