Ochtendspits de volgende ochtend

8u09 Mrs.fromohio vertrekt en de drie musketiers staan in het gelid.
8u10 Aiko zwijgt in alle talen, wiebelt op haar benen en kijkt me verontschuldigend aan. Ik zucht “ga maar …”
8u15 Start ! Eerst snel nog het vriendenboekje van Reine en een stukje van een gezelschapsspel dat al veel te lang bij ons thuis rondslingert bij Bert afgeven. Het is maar 50 meter om. En we hebben geluk. Bert komt net buiten. Strakke timing !
8u19 We slalommen tussen de auto’s, Aiko glipt erdoor en verdwijnt in de schoolpoort. Deze keer fiets ik wel eerst naar de crèche. Het regent niet …
8u22 In de crèche duiken Bas en Toots in de reuze-bolderkar die op de gang staat.
8u24 Ik vis een tegenspartelende Toots eruit en duw hem krijsend in de armen van W.
8u26 Ik wandel met een vrolijke Bas de speelplaats op. Ruim op tijd om mijn trein te halen !
8u27 “Bas zijn egel staat nog op de vensterbank”, deelt Otis me mee. Ik krijg een stevige klomp klei versierd met enorme/gigantische/reusachtige brochette-prikkers in mijn handen geduwd. Bas legt me omstandig uit waar de oogjes zitten, de pootjes, … Eén prikker steekt uit het hoofdje. Ruben vraagt zich bezorgd af of een egel wel stekels op zijn kop heeft.
8u29 Jeroen bewondert het kunstwerkje. Ik denk aan mijn trein en opper om de prikegel in de vuilbak te kieperen, Jeroen verschaft me een alibi “zeg dat je hem meegenomen hebt naar je bureau”. Ik krijg het niet over mijn hart.
8u32 Ik zwaai al fietsend met de egel naar Nele.
8u34 Ik drop de prikegel thuis.
8u37 De trein vertrekt. Op tijd.
8u39 Ik vindt een gevulde Metro – pilaar en wacht geduldig op de volgende trein.
One thought on “Ochtendspits de volgende ochtend

Geef een reactie

