Wel een beetje vreemd

Ik voelde me wat onwennig. Hij zat schuin tegenover mij bedaard de krant te lezen. Ik had me op het laatste vrije plaatsje gewrongen op de trein huiswaarts. Ik knikte naar mijn ex-collega. Hij frunnikte wat aan zijn oorbel. Ik mompelde iets en dook toen in mijn boek. Zijn lange krulhaar droeg hij niet langer in een strakke staart. Het viel los over zijn schouders. Stiekem gluurde ik naar zijn zwarte leren laarsjes. Hij krabde aan zijn been. En trok daarna zijn bloemetjesjurk zedig terug over zijn knieën.

Geef een reactie

