Uilenbal

Het wordt een routine. Bas propt zijn mond vol, kauwt verwoed, beslist dat hij de klomp gemalen voedsel niet doorgeslikt krijgt, piept dwingend en wacht ongeduldig op een bord. Een hand is niet goed genoeg. Een tissue ook niet. Hij kijkt me verwijtend aan als ik zijn eigen bordje onder zijn neus duw. Pas als ik mijn eigen bord aanbied, spuwt hij de homp gedecideerd uit. Ook de kleine restjes in zijn mond hinderen hem mateloos en belanden met een flauw boogje op mijn bord.

Geef een reactie

