Hello goodbye

“Ja, ik zit in een home”, knikte de bejaarde man. En hij herhaalde het nog eens. “Wat moet ik anders doen ? Ik kom voor de ambiance.” Hij tikte met zijn vinger tegen zijn Nike-pet. De presentator stapte verder en de man tuurde opnieuw naar de openglijdende deuren in de aankomsthal van de luchthaven. Ik herkende het gevoel van mijn fijne vakantiejob waarvoor ik enkele jaren op de meest vreemde uren van de gate naar de bagageband naar de vertrekhal holde met een tros afs-studenten in mijn kielzog. “Sta je hier nu nog?”, riep een vrouw eens die haar bagage bijeenzocht na een ontspannende vakantie in Malaga. Twee weken ervoor had ik een bonte bende Bolivianen op haar vliegtuig gedropt die via Madrid naar huis vlogen.

Geef een reactie

