Afkicken

Ik heb na tien jaar nieuwsverslaving in een onbewaakt moment mijn abonnement opgezegd. Ik weet van toeten noch blazen meer. Drama in Duitsland ? Een falende Fortiscommissie ? Wie won de wielerwedstrijd ? I know nóthing … Ik staar peinzend naar het plafond op het toilet. Ik verdwijn in een meeslepend boek op de trein. Ik kijk op een zaterdagmorgen slaperig naar de trienen in American Princess. De krant uitpluizen van de eerste tot de laatste letter behoort tot het verleden. En ik mis het niet. Ik ben wel benieuwd of mijn hersencellen nu in een versneld tempo zullen aftakelen.

4 thoughts on “Afkicken

  1. Wij hebben ons abonnement in een onbewaakt ogenblik niet betaald en zitten in hetzelfde schuitje. Mijn lief weet niks meer, ik heb alle nationale en internationale nieuwssites in mijn rss-reader, dus ik krijg veel nog gewoon mee.
    Heel raar zo’n partner die van niks weet.

  2. @ treiner : ik lees/las de standaard …

    @ zezunja : intussen heb ik al twee boeken uit … Vrouwland (aan te raden) en Extreem luid en ongelooflijk dichtbij (wat overroepen) en ben ik twee jaar voor op leesschema.

Geef een reactie

