Neuskraaltje

Juliette kreeg een speldje in het haar. Een speldje met kraaltjes. Ze logeerde in Aiko’s kamer. ’s Morgens fluisterde Aiko tegen haar mama : “er zit een bolletje in mijn neus en het gaat er niet meer uit”. Hard snuiten hielp niet. “Het zal er wel uit komen als je naar het toilet gaat, net als het centje“, stelde mijn vrouwtje Aiko gerust. Aiko spurtte naar het toilet. “Het komt er niet uit”, gilde ze. En toen vonden we een paars kraaltje in haar bed. Problem solved dus.

Niet dus. Om half twee krijg ik een smsje : “mama trekt foto en zoomt zo sterk in dat ze groen in neus Aiko ziet op schermpje. We snutten heel hard en kijken nr zakdoek en aiko zegt: t was n groen!”. En het was geen groene snottebel …

6 thoughts on “Neuskraaltje

  1. Grappig! Als kind heb ik net hetzelfde voorgehad, alleen ging het er bij mij niet ze makkelijk weer uit. Ik herinner me een zwerm juffen rond me en een haakpen waar er lang mee in m’n neus gewroet werd. Uiteindelijk is het gelukkig ook losgekomen.

  2. Heb het als kind ook voorgehad: m’n ouders met mij naar de dokter. Die zag helemaal niets in mijn neus zitten. ’t Kraaltje werd teruggevonden op de achterbank van de auto: ik had het er onderweg al uitgeniesd…

  3. Er waren een paar dagen verstreken tussen daad en bekentenis. Mijn broertje maakte gewag van “iets in zijn neus”. Na lang peuteren haalden ze er een boon uit. Er zat al een piepklein scheutje aan. Jammer dat het eruit was. De gedachte dat er misschien ooit een plant uit de neus van mijn broertje had kunnen groeien, wond mij wel op.

    Bij de onthaalmoeder had niemand gezien dat het legomannetje een armpje miste. Tot Indi op een dag vreselijk hard uit zijn neus begon te stinken. Beikes. En toen visten ze dat armpje eruit.
    Wanneer mijn zoon achteraf zei : “Indi had een arm in zijn neus” , wist ik dat hij de waarheid sprak, maar oma & opa wisten dat niet.

Geef een reactie

