Kettingbrief

Omdat Oker zich subtiel afvraagt of ik het wel wil doen. Een stokjesstukje.

De top drie van mijn gaffel : de dampende aarde net na een plensbui ;  de geur van Bas die pas geboren is ; de Stella want dan is thuis niet ver meer.

De top drie van mijn smaakpapillen : een hemels Argentijns of Paraguayaans biefstuk in Lissabon of Barcelona ; een ijskoude Ice-Tea op een boomstronkje na het slijpen en kappen van elektriciteitsgleuven ; Gold Star Chili – simpeler kan niet, maar verdomd lekker.

De top drie van mijn oren : een swingend of stampend nummer op mijn iPod, terwijl ik al vrolijk in de zon naar of van mijn werk loop ; de eerste vogeltjes die fluitend de lente aankondigen ; mijn vrouwtje plukkend aan de contrabas.

De top drie van mijn ogen : onze lucht – een brandende zonsondergang met centraal de toren van de centrale bib, vijf hoog op ons vroegere appartementje ; een lekker kontje dat voor me uit wiebelt ; keuvelende studenten op het Ladeuzeplein, luierende studenten in het stadspark, slenterende studenten op weg naar niets.

De top drie van mijn huid : over straat wandelen, mijn hoofd richting zon richten, mijn ogen sluiten, een pakkend nummer tussen mijn oren en de warmte van de zon voelen ; de knuffel waarna Aiko de speelplaats oprent, de lippen van mijn vrouwtje, het grabbelende handje van Bas ; me strekken in bed na een dampende douche na stevig sporten – moet ik opnieuw veel meer doen.

 

3 thoughts on “Kettingbrief

Geef een reactie

