Kerkdj

Ik duwde op het driehoekje. De versleten cd-speler sputterde tegen. Ik haalde de cd uit de lader, blies er een denkbeeldig stofje af en probeerde opnieuw. Error. Ik hield koppig vol. Vorig week tijdens het testje was er geen enkel ‘vuiltje’ aan de lucht. Na twintig keer de cd-speler te openen, vond de aftandse stereo de juiste groef. Ik was klaar voor de huwelijksviering. Vier liedjes lang hield hij het vol. Toen weigerde de stereo halsstarrig. Ik opende en sloot de speler vruchteloos. Het moment dat muziek door de kerk moest klinken, naderde. Ik slikte paniekerig en greep het stapeltje originele cd’s tussen duim en wijsvinger. Ze ontsnapten uit mijn zweterige klemgreep en kletterden op de kerkvloer. Ik grabbelde de cd’s bij elkaar. Vertwijfeld probeerde ik het juiste hoesje aan de juiste cd te koppelen. Geen tijd. Ik duwde opnieuw de gekopieerde cd in de lader. Tevergeefs. De priester keek over zijn schouder. Ik schudde mijn hoofd. Hij brabbelde iets door de microfoon en ging zitten. Ik staarde hem aan en fluisterde ‘ga maar verder’. Hij staarde terug en mompelde ‘probeer maar nog eens’. Ik volgde gedwee zijn orders. Niks. Ik maande de priester nog eens aan verder te gaan. Tergend traag rechtte hij zijn rug en slenterde hij terug naar zijn altaar. Ondertussen probeerde ik verwoed de cd-speler terug aan de praat te krijgen. Ook de originele cd’s weigerden dienst. Tot de stereo zijn verzet opgaf en het volgende liedje door de boxen knalde. Hallelujah. Niet de gedachte. Wel het liedje. Hallelujah.

 

One thought on “Kerkdj

  1. Pingback: Proficiat « eddiefromohio

Geef een reactie

