Il a sauté

Twee brandweerwagens staan zigzag over de weg. Een kluitje agenten bekijkt het vanop een afstand. Op het gras staan hier en daar plukjes mensen omhoog te kijken. Een woeste stem weerkaatst tegen de glazen buildings. Ik tuur naar het dak van de Dienst Vreemdelingenzaken. Iets lager maar nog steeds een zestal meter boven de straat wiebelt een hevig bekvechtende man bovenop een lantaarnpaal. Ik stap verder en hoor de omstaanders hun adem inhouden. Ik draai me om mijn as en zie hem nog net in de kruin van een boom landen. De eerste tak kraakt, hij belandt op een onderliggende tak, de tweede tak begeeft het, hij dondert op een lagere tak, de derde en robuuste tak houdt moedig stand, hij grijpt mis en stuitert op de grond. De agenten grabbelen hem bij zijn gekneusde nekvel.

 

Geef een reactie

