Josse

Op het schap van de helden ligt naast Wim ook Josse. Ik lees zijn stukjes graag en zie hem graag spelen. Ik heb hem ooit eens van zijn sokken gereden. Hij stak de Bondgenoten over, ik stak hem over. Ik ben een fietsend gevaar in het verkeer. Ik gedij bijvoorbeeld perfect in Amsterdam. Hij krabbelde al overeind toen ik hem herkende en over mijn schouder verontschuldigend toeriep : “Tot vanavond, Josse !”. Helaas dommelde ik die avond in bij ‘Dood van een handelsreiziger’. Het was te artistiek voor mij. Geef mij maar de filmversie. Ik vind Josse ook een mooie naam. Alleen spijtig dat ‘jossen’ in het Leuvens een synoniem is voor ‘met vustjes dochter vrijen’.

 

One thought on “Josse

  1. Voor David die David niet is :

    Disclaimer … Constructieve kritiek kan geplaatst worden in de comments. Kwetsende, racistische, agressieve, haatdragende of bedreigende commentaar wordt zonder pardon verwijderd.

Geef een reactie

