Kafka

Hij staat er nog. De open deur van het eerste treinstel wenkt. Ik pers er een spurtje uit. Nog tien meter. De deur schuift dicht. Tju toch. De trein zet aan. Vier meter verder komt hij piepend tot stilstand. De deur schuift open. Yes ! Ik rep me er naar toe. De conducteur steekt zijn hoofd uit de trein. “Mag ik er nog bij ?”, want hij blokkeert de ingang. “Nee, mijnheer, de trein is al vertrokken.” Ik knipper met mijn ogen. “Bent u het zeker ?”, dring ik aan. Hij monstert me met priemende varkensoogjes. Ik staar terug. Dertig seconden later sluit hij de deur. Twee minuten later rijdt de trein het station uit.

 

4 thoughts on “Kafka

Geef een reactie

