De wind suist in mijn oren

Ik heb een fobie voor kappers. Ik ben als de dood voor de vraag “en hoe wilt u het gesneden ?”. Ik haal dan berustend mijn schouders op en geef carte blanche. Roerloos wacht ik het resultaat af. Om buiten te stappen met krek hetzelfde kapsel als ervoor.

Ik ben ook wel een moeilijke mens. Ik heb ragfijn haar. En ik vind het tijdverlies om mijn haar in de plooi te leggen. Het lukt me ook nooit om net hetzelfde effect te creëren.

Ik heb in Leuven bovendien al menig kapper versleten op zoek naar dé kapper. En op de een of andere manier tref ik altijd een racistische kapper. En wat moet je dan doen ? Weglopen terwijl hij halfweg is ?

Gelukkig was Vince er tijdens mijn studententijd. Zij fabriceerde mijn Blur-kapsel. En mijn eenmalig afgebleekte haardos met donkere uitgroei vond ik ook wel stoer. Ook al was ik de enige. En had ik eigenlijk om zilvergrijs gevraagd. Nu zet ik er meestal om de zes maand de tondeuse in. En laat ik mijn haar voor de rest zijn gangetje gaan.

 

5 thoughts on “De wind suist in mijn oren

  1. De kern van uw blog is in schrijven 137 verwoord….. ” je bent een moeilijke mens”. Het siert een mens echter als hij enige vorm van zelfkennis blijkt te hebben.

  2. ik heb het zelfde idee over kappers. Ik steek het op luiheid waarom ik niet bij de kapper geraak: afspraak maken, er naar toe gaan, er een uur zitten… Veel te veel en veel te moeilijk. En na een tijd is het niet meer nodig om bij de kapper te gaan.

    Hoewel ik de hoofdmassage door het meisje bij mijn kapper wel mis. Fysiek en intiem… Een veilig soort overspel.

  3. de schaar doet het nog steeds hoor!
    en intussen heb ik ook een tondeuse, een arsenaal aan gellekes, speldjes en rekkerkes (voor als ge u ne keer volledig wilt laten gaan)

Geef een reactie

