Openen op 24.08.2000

Uit de schatkist heb ik ook nog een gesloten omslag gevist. Met daarop de boodschap ‘openen op 24.08.2000’. Zeven en een klets jaar te laat heb ik de envelop opengescheurd. De brief dateert van 25 november 1996. Van tijdens de bezinningsdag. Van klas 63a. Er staan 26 vragen in. En twee zinnen : “Je hebt jezelf geschreven. Ik vraag je over de voorbije jaren eens na te denken.”. De vragen bestrijken het volledige gamma der clichés. Van een motiverende job tot een goede vriendenkring. Van het vinden van de ware tot de opvoeding van mijn kinderen. Er staan ook enkele merkwaardige vragen in. “Kan ik dit nog lezen ?”, klinkt het in 1996 toch wat ongerust. Veel vertrouwen in de politiek had ik blijkbaar ook niet : “Doe ik politiek of help ik de mensen ?”.

 

3 thoughts on “Openen op 24.08.2000

  1. En hoe zit het vandaag de dag met dat vertrouwen in de politiek?
    Of is dat voer voor een nieuw stukje op je blog, misschien zelfs een nieuwe blog alltogether?

  2. Pingback: Frans Vlaming « eddiefromohio

Geef een reactie

