Kiek ne specht

Wat een bende oelewappers. Wie betaalt er nu zeventien euro om irritante opmerkingen naar het hoofd van de zanger te slingeren ? En het waren dan nog geeneens studenten. En ocharme dat meisje. Ze kreeg ook haar deel vulgaire tot kwetsende kreten. Het optreden was er dan ook naar. Er zat weinig tempo in. De zaal – opgedeeld in een staand en zittend gedeelte – was moeilijk mee te krijgen. Pas in de bisnummers begon Flip Kowlier er enig plezier in te krijgen.

Na een ferme merci aan minne moat de klankman voor de toegangskaartjes en een korte babbel met de – ik lees nog steeds een boek tijdens optredens – drummer, excuseerde ik me met ‘pardon, mijnheer’ voor de deur die ik onbedoeld in zijn rug geramd had, beantwoordde ik zijn verwarde blik na mijn ‘ah kijk, nog een afs-er‘ met een verontschuldigende knik, kroop ik bij mijn vrouwtje in ons warme bed en vertelde ik haar dat ik een kleine nerd gespot had. Geraak aan deze zin maar eens uit (de linkjes werken verhelderend).

 

2 thoughts on “Kiek ne specht

  1. Op zoek naar het antwoord of ik mijn vermoedheid had moeten opzij zetten en meegaan, in plaats van thuis te blijven, kom ik van een kale reis thuis. Waarschijnlijk is het definitief te laat dit ooit te weten te komen. Toch bedankt voor de uitnodiging…

Geef een reactie

