Mini-school

Na goeie tijden bij de onthaalmoeders Michelle en Suzanne gaat Aiko nu elke woensdag naar de crèche. Suzanne werkt de woensdag niet. Dat kwam dus goed uit. Het leek ons ook een goede voorbereiding op de ‘grote school‘ met een vloedgolf aan joelende kinderen. Mijn vrouwtje en ik hadden wat schrik. De eerste keer in een opnieuw volledig nieuwe omgeving. Elf andere kleuters. Zou Aiko aarden ? Onze schrik bleek voor niks nodig. Ze amuseerde zich te pletter. Zeker toen ze de stethoscoop ontdekte en als een ervaren doktertje elf patiëntjes onderzocht.

 

3 thoughts on “Mini-school

  1. kinderen kunnen vaak meer aan dan ouders verwachten
    als negeejarige verhuisden mijn ouders naar Parijs
    zou ik het wel aankunnen? zo naar school gaan in een nieuwe taal en met allemaal onbekende kinderen. ik hou er alleen goede herinneringen aan over.

  2. Dat kinderen meer kunnen dat ouders verwachten, zeker. Dat ze op hun pootjes terechtkomen, meestal. Maar het effect van een nieuwe omgeving is toch niet te onderschatten. En ik worstel soms wel eens met de vraag hoe je eigen kinderen voldoende weerbaar te maken.

  3. Pingback: Kunst « eddiefromohio

Geef een reactie

