Tandje bijsteken

Het ‘dentaal probleem met haar’ bij Zezunja deed me terugdenken aan mijn eigen tand-avonturen.

Een klungelende stomatoloog verneukte het plaatsen van een tandprothese, waardoor mijn kaakbeen een jaar lang moest helen. Om niet met een gapend gat centraal vooraan in mijn mond rond te lopen, kreeg ik een soort beugel met daarop een valse tand. De valse tand schoof precies tussen zijn echte buren, terwijl de beugel zich tegen mijn gehemelte vasthaakte via mijn achterste kiezen.

Ik heb van de nood een deugd gemaakt. Het tandje leende zich perfect voor practical jokes. Ik botste tegen een lantaarnpaal tijdens de 24-uren-loop en liet twintig omstaanders meezoeken naar mijn verdwenen tand. Ik dropte hem in een bierglas van een vriend die nietsvermoedend verder van zijn schuimende pint genoot. Ik plaatste mijn valse tand in een glas met water in het zicht van onschuldige studenten, terwijl ik met Nikki gniffelend de wekelijkse Almabucht verorberde. Alleen het tongzoenen gebeurde met hindernissen.

 

Geef een reactie

