Letterman – Leno

In 1993 verkoos NBC Jay Leno boven David Letterman als de vervanger van Johnny Carson als de Amerikaanse ‘laatste show’ – presentator. Sindsdien is de Verenigde Staten verdeeld in een Letterman (CBS’s Late Show) of Leno (The Tonight Show) – kijker. Leno is wat conversatiever en voorzichtiger, Letterman stekeliger en ronduit progressief. Beiden zijn grijs rond de slapen geworden. Beiden zijn niet weg te branden uit het dagelijkse leven van Amerikanen. Iconen.

Wist ik veel wie “hi, this is Jay, is your mom around ?” was, toen ik de telefoon opnam. Hij bleek een oude studiegenoot te zijn. Mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld. Ik heb flink gelachen met zijn biografietje, mijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen over de dramatiek van de opvolging van Carson, en vond en vind nog steeds Letterman beter.

Twee filmpjes. Bij Leno zorgt Borat voor de hilariteit.

Letterman bewijst de leeghoofdigheid van Paris.

 

3 thoughts on “Letterman – Leno

  1. Pingback: Erect in defiance of God’s will « eddiefromohio

Geef een reactie

