De nachten

Aiko was een nachtbraker. En ik bedoel dat niet in de letterlijke zin van het woord. Knoerten van boeken heb ik uitgelezen, terwijl ze op mijn buik en dankzij mijn lichaamswarmte kon uitblazen van de krampjes die haar elke nacht parten speelden. Bas valt gemakkelijk terug in slaap. Toch wordt ook hij meestal ’s morgens héél vroeg geplaagd door krampen. Soms slaapt hij wel eens een langer stukje dan de gebruikelijke drie uur en een half. Ik weet daarom nog steeds niet hoe het afloopt met Fransje en zijn armworstelpraktijken. Maar de combinatie van een lang uitgelopen avondlijke vergadering, een moeilijke nacht en een dag lesgeven, dat wreekt zich. En dan heb ik nog de gemakkelijke taak van de export. Pamper verversen en ik val als een blok terug in slaap.

 

2 thoughts on “De nachten

  1. Hier idem: Zita is nog tot 1h30 wakker gebleven, dan uiteindelijk nog maar eens eten, en lekker dicht bij mij in bed. Pas om 8h30 hoorden we haar weer. Wat lichaamswarmte niet kan doen é. En wat een impact een wegwijs-vergadering heeft op het slaappatroon van een beebieke…

Geef een reactie

