Studentenstad

Elke student sleurt op zondagavond tegenwoordig zo’n rolkoffertje achter zich aan. Ze duiken de stationstunnel uit en springen op een bus of stappen de Bond af. Ik laat me gewillig meedrijven. Een nieuwe plaat in mijn oren. Als vanouds stonden er enkelen de stroom studenten te trotseren om te flyeren. Mij sloegen ze over. Zie ik er nu zo oud uit ?

En zouden deze studenten ook nog de Leuvense dorpszotten tegen het lijf lopen : het opdringerig baardig sujet dat beweert dat God een hond is en dat Neil Arm-strong nooit op de maan rond gesprongen heeft, de straatmuzikant die slechts één krakkemikkig akkoord op zijn witgeverfde gitaar kan pingelen en ten slotte de in zichzelf pratende kerel die driftig  dreigende bewegingen langs zijn keel maakt ?

 

4 thoughts on “Studentenstad

  1. Geinig, ik dacht net: ik moet eens iets schrijven over die uittocht van de rolkoffertjes op vrijdagmiddag en de intocht van de rolkoffertjes op zondagavond. Te laat. 😉

  2. De dorpszotten zijn mij allemaal bekend. Ze lijken te verdwijnen en weer terug te komen, afhankelijk van het seizoen. Laatst scheerde er nog een blikje bier rakelings langs mij heen; gegooid door een beledigde dronkelap met cowboyhoed en lange bruine dreads. Hij woont vlak boven de Aldi.

  3. Ken je ook die kerel van rond de 30 met een baard en zijn dreadlocks die intussen samengeklit zijn tot één dikke vette dreadlock-zak achter op zijn rug? Hij draagt een lange zwarte leren jas en houdt zich met enige regelmaat op in de buurt van de kappucijnenvoer/minderbroederstraat?

Geef een reactie

