Bijzonder

Ik ben het volledig eens met zijn uitspraak in mijn gazet :

“Ik probeer bij mijn kinderen precies hetzelfde te doen. Daar ben je goed in, zeg ik dan, en daar ben je bijzonder in. Wat verafschuw ik mensen die hun kinderen klein houden door de gemeenplaats : ‘doe maar gewoon, dat is al gek genoeg en zelfs al ben je speciaal, dan moet je daar de mensen niet mee lastig vallen’. Maar wat is er mis mee om je nu en dan zeer bijzonder te voelen ?”. 

Ik wil dat mijn kinderen zich ook bijzonder voelen. En weten dat hun papaaj dat ook vindt.

Maar mensen, en zeker kinderen, staan wantrouwig tegenover ‘ne specialen’. De stap naar ‘ne raren’ is snel gezet. En de drang om tot een groep te behoren en aanvaard te worden, is groot. Aan alle virtuozen was een kantje af. Maar dat geldt helaas ook voor alle waanzinnigen en idioten.

 

Geef een reactie

