George

Eén mei hebben we niet in Louisville doorgebracht tussen rode ballonnen en vlaggen. Dat weekend hebben we de vuurrode zon zien zakken in de inktzwarte zee. Het lentebriesje deerde ons niet. We hebben zandpateekes gebakken en emmertjes zeewater rondgezeuld. Na een paar uur gelukzalig ploeteren in het mulle zand was Aiko telkens pompaf.

Bij ‘aap‘ kon ze eens uitblazen op de zetel. Ze is ondertussen gebiologeerd door Curious George. hOpla en Nijntje hebben even afgedaan. De soundtrack is dan weer volledig ons ding.

 De man met de gele hoed wordt in de Engelstalige versie ingesproken door Saturday Night Live – komiek Will Ferrell die in het volgende filmpje hilarisch uit de hoek komt.

(George was ook de naam van mijn blauwe muts vroeger. Met grote ogen. En een pluk geel haar bovenop. Zelf gefabriceerd. Maar dat helemaal terzijde.)

 

9 thoughts on “George

  1. Toen deze aap nog een klein aapje was, net na mijn geboorte, kreeg ik van mijn grootste nonkel (letterlijk, 2.06m) een knuffel cadeau. En ja die knuffel was niemand minder dan Curious George, het staat zelfs in’t groot op zijn geel T-shirtje. Voor mij was en is het echter ‘Api’: zo heb ik dat beestje als snotneus gedoopt en zo zal ik hem blijven noemen. Ik heb hem nog steeds, maar hij moet eens dringend opgelapt worden…

  2. Ik wist niet dat Aap al zo lang op deze aardbol rondklautert. Staat hij aan zee ? Dan kunnen we volgende keer met hem kennismaken. Api bedoel ik dan. Niet je nonkel.

  3. Pingback: Aaaaap « eddiefromohio

  4. Pingback: Leesvoer « eddiefromohio

  5. Pingback: Leesvoer « eddiefromohio

  6. Pingback: Shaken in de living « eddiefromohio

  7. Pingback: Pingu Pingu « eddiefromohio

  8. Pingback: Tohickon Hill : Public Broadcasting Service « eddiefromohio

Geef een reactie

