Het ziet er niet uit

Snel mijn weekbaardje geschoren vanmorgen. Te snel. Tijdens het liftritje naar de vijfde verdieping zag ik in de spiegel dat ik een stukje heb overgeslaan onder mijn kin. Het ziet er niet uit. Het ziet eruit als een gecamoufleerde pukkel. Eentje waar pekzwarte haren uit groeien. Wow, dat doet me aan Pak Chong en omgeving denken. Waarom laten Aziaten die echt zo’n pukkel op hun wezen hebben, die harde stekelharen weelderig groeien ? Het ziet er niet appetijtelijk uit. Doch dit even terzijde. Straks sta ik daar me af te vragen of de studenten het ook zien.

Nog een hersenkronkel. In het Westvlaams klinkt het : Zeven Zwevegemse zotten zwommen zeven zonnige zondagen zonder zwarte zwembroek. Zotte Zulma zei: ze zien zieder zeker zot! Op zijn Brussels : Zeven Zaventemse zotten zwommen zes zomerse zondagen zonder zwembroek. Zuster Zulma zaliger zei: “Ze zijn zijle zeker zot zeg, ze zullen zinken!” En op zijn Urbanus : Peven Paventems potten pommen pes pomerse pondagen ponder pwembroek. Puster Pulma paliger pei: “Pe pijn pijle peker pot pech, pe pullen pinken!”. Iedereen heeft waarschijnlijk zo zijn eigen versie.

 

Geef een reactie

