Ziekenboeg

Aiko was de eerste. Daarna gingen mijn vrouwtje en ik voor de bijl. Maar vooral Aiko was een zielig brokje ellende. Als ze niet onrustig sliep, werd ze wenend wakker. Kerstmis hebben we in 2005 in onze PJ’s onder een dekentje op de zetel doorgebracht.

Dit jaar … was ik de aanstoker. Ik kan er in ‘geuren en kleuren’ over vertellen. Plastische vergelijkingen maken. Over Sjakie en de chocoladefabriek, bijvoorbeeld, om in de kerstsfeer te blijven. Maar ik ga het niet doen. Dit jaar hebben we op de valreep traditioneel kerstavond met familie en kerstdag met schoonfamilie gevierd. Ik kilo’s lichter, mijn vrouwtje en Aiko schijnbaar gezond. Schijnbaar, want de ziekenboeg is vandaag, tweede kerst, uitgebreid. Mijn vrouwtje ligt in de lappenmand en Aiko lijkt ook wat slapjes. Zelfs Priscilla, onze auto, is solidair en pruttelt tegen. Waarom kunnen wij niet zoals alle gewone mensen ziek worden tijdens een werkweek en gezond genieten van ons verlof ?  

Geef een reactie

