Zet ‘m op

Voor één keer trein ik tot in Brussel – Centraal. Naar een studiedag in het Vlaams Parlement. Soldaten wachtten me bovenaan de trappen in de grote hal op. Polonium 210 – alarm ? Nee. Wereldaidsdag. Wat de link met het leger is, is me niet onmiddellijk duidelijk. Beiden doden ? Ik krijg een condoom en een prentkaart in mijn handen gestopt. Op het kaartje prijkt een lompe tank met het weinig subtiele onderschrift ‘zelfs met dit … kan je het vergeten’. Ook die slogan snap ik niet. Moet de condoom rond het ‘kanon’ of kan je met een olifant geen ‘witte muizen’ bestrijden ?

Geef een reactie

